Preview

Transport of the Russian Federation

Advanced search

Causes of fracture of 18-100 type bogie springs in operation

Abstract

The paper presents an extended analysis of causes of fracture in cargo wagons’ bogie springs in operation. Strains in springs at various options of lowered wedges of friction shock absorbers are determined. The need for perfecting regulatory documentation as it relates to refining test loads and setting design service life for springs as finite-life resource is shown.

About the Authors

Iu. P. Boronenko
Emperor Alexander I St Petersburg State Transport University (PGUPS); Wagons research and innovation company (AO NVTs Vagony)
Russian Federation

Iurii P. Boronenko, Dr. Sc. Eng., professor, chair of the Wagons and Rolling Stock department, PGUPS, director general, AO NVTs Vagony



S. V. Merkushev
Wagons research and innovation company (OOO NITs Vagony)
Russian Federation

Sergei V. Merkushev, head of the Design-Engineering department



References

1. Агафонов, М. С. Отцепки грузовых вагонов в неплановый ремонт в I квартале 2021 г. / Вагонное хозяйство. — 2021. — № 2. — С. 12–13.

2. ГОСТ 1452–2003. Пружины цилиндрические винтовые у тележек и ударно тяговых приборов подвижного состава железных дорог. Технические условия. — Москва : Издательство стандартов, 2004. — 12 с.

3. ГОСТ 1452–2011. Пружины цилиндрические винтовые у тележек и ударно тяговых приборов подвижного состава железных дорог. Технические условия. — Москва : Стандартинформ, 2011. — 27 с.

4. ГОСТ 32 208–2013. Пружины рессорного подвешивания железнодорожного подвижного состава. Метод испытаний на циклическую долговечность. — Москва: Стандартинформ, 2014. —12 с.

5. ГОСТ Р 54 326–2011. Пружины рессорного подвешивания железнодорожного подвижного состава. Метод испытаний на циклическую долговечность. Москва : Стандартинформ, 2011. — 13 с.

6. Классификатор КЖА 2005 05. Основные неисправности грузовых вагонов. — Дирекция совета по железнодорожному транспорту стран участников СНГ, Латвии, Литвы и Эстонии, 2005. — 16 с.

7. Руководящий документ РД 32 ЦВ 052–2009. Ремонт тележек грузовых вагонов тип 2 по ГОСТ 9246–2013 с боковыми скользунами зазорного типа. — Москва : Совет по железнодорожному транспорту государств — участников содружества, 2010. – 43 с.

8. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). — Москва : ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. — 319 с.


Review

For citations:


Boronenko I.P., Merkushev S.V. Causes of fracture of 18-100 type bogie springs in operation. Transport of the Russian Federation. 2021;(4):41-43. (In Russ.)

Views: 39


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-831Х (Print)
ISSN 2658-3674 (Online)