Preview

Transport of the Russian Federation

Advanced search

Testing method for cargo wagon bogies’ side frames with loading comparable to operational one

Abstract

The paper presents results of development of a new method for operational life testing of moulded pieces of cargo wagons’ bogies on the example of side frames. The new method ensures reliability of estimate of operational life in various zones considering real operational loading. The need for perfecting operational life testing method is established. Efficiency of the proposed method is confirmed by data of realistic tests. It was introduced in the state standard and is used in testing.

About the Authors

S. V. Dmitriev
Tikhvin Railway Engineering Test Centre (OOO TITs ZhT)
Russian Federation

Sergei V. Dmitriev, director general



A. I. Konovalov
Tikhvin Railway Engineering Test Centre (OOO TITs ZhT)
Russian Federation

Andrei I. Konovalov, first category test engineer



References

1. Боковым рамам тележек — сетевое внимание! // Вагоны и вагонное хозяйство. — 2013. — № 2 (34). — С. 14–17.

2. Ушкалов, В. Ф. К вопросу о влиянии продольных усилий, действующих на боковую раму тележки грузового вагона, на показатели его вертикальной динамики / В. Ф. Ушкалов, Ю. С. Ромен, А. В. Заверталюк [и др.] // Наука и прогресс транспорта. Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта. — 2005. — № 8. — С. 112–114.

3. Манашкин, Л. А. Об измерении вертикальных сил в тележках грузовых вагонов / Л. А. Манашкин, С. В. Мямлин, Е. А. Письменный // Наука и прогресс транспорта. Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта. — 2004. № 5. — С. 132–135.

4. Бороненко, Ю. П. Измерение нагрузок, действующих на боковую раму тележки от колесной пары при движении вагона / Ю. П. Бороненко, Ю. Б. Житков, Р. В. Рахимов // Материалы XIV Международной научно-технической конференции «Подвижной состав XXI века: идеи, требования, проекты». — Санкт-Петербург : ПГУПС, 2019. — С. 121–124.

5. Белянкин, А. В. К вопросу экспериментального определения коэффициента динамической добавки необрессоренных частей двухосной тележки грузового вагона / А. В. Белянкин, А. И. Коновалов, Д. Н. Дорохин // Материалы XIV Международной научно-технической конференции «Подвижной состав XXI века: идеи, требования, проекты». — Санкт-Петербург : ПГУПС, 2019. — С. 203–205.

6. Бороненко, Ю. П. Разработка новых методов измерения вертикальных сил, действующих на боковую раму тележки от колесной пары при движении вагона / Ю. П. Бороненко, Р. В. Рахимов, А. В. Белянкин // Известия Петербургского университета путей сообщения. — 2020. — Т. 17. — Вып. 1. — С. 7–22.

7. Орлова, А. М. Конструктивные особенности тележек моделей 18–9810 и 18–9855 / А. М. Орлова, Е. А. Щербаков // Вагонный парк. — 2011. — № 6. — С. 22–24.

8. Орлова, А. М. Результаты поездных испытаний тележки 18–9855 / А. М. Орлова, Д. В. Шевченко, Т. С. Куклин [и др.] // Вагоны и вагонное хозяйство. — 2015. — № 1. — С. 44–45.

9. Орлова, А. М. Апробация режимов ресурсных испытаний боковых рам тележки модели 18–9855 на стенде пространственного нагружения // Вагоны и вагонное хозяйство. — 2014. — № 4. — С. 36–37.


Review

For citations:


Dmitriev S.V., Konovalov A.I. Testing method for cargo wagon bogies’ side frames with loading comparable to operational one. Transport of the Russian Federation. 2021;(4):44-46. (In Russ.)

Views: 65


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-831Х (Print)
ISSN 2658-3674 (Online)