Preview

Transport of the Russian Federation

Advanced search

Assessment of the Prospect of Reducing Inter-Train Intervals through the Application of New Interval Regulation Technologies

Abstract

The directions of development of train interval regulation technology, approaches to modeling, and software solutions for analyzing the capacity of railway sections are highlighted. A model of inter-train intervals under the influence of all factors in operation, built on the data of locomotive safety systems ASUT-NBD2 and regulatory information ASU-DI, is considered. The probability distribution of the minimum inter-train interval on a freight-intensive section is obtained. The prospect of reducing inter-train intervals using ABTC-MSH with subsequent transition to a hybrid train management system is determined.

About the Authors

A. S. Misharin
Russian Academy of Transport
Russian Federation

Alexander S. Misharin, Dr. Sci. (engineering), President.



N. G. Shabalin
Scientific Research and Project Design Institute for Informatization, Automation, and Communication in Railway Transport
Russian Federation

Nikolay G. Shabalin, Dr. Sci. (engineering), Head of the Department of Scientific Research, Analytics and Improvement of Scientific and Technical Activities.



S. V. Bushuev
Ural State University of Railway Transport
Russian Federation

Sergey V. Bushuev, Cand. Sci. (engineering), Vice-Rector for Research.



References

1. Мишарин А.С. Информационные технологии — главное условие совершенствования управления перевозками // Железнодорожный транспорт. 2001. № 6. С. 12–19.

2. Бушуев С.В. Пути повышения провозной способности участков железных дорог // Автоматика на транспорте. 2022. Т. 8, № 4. С. 343–353. DOI 10.20295/2412-9186-2022-8-04-343-353.

3. Бушуев С. В., Голочалов Н.С. Анализ способов повышения пропускной способности железных дорог // Транспорт Урала. 2023. № 1 (76). С. 42–50. DOI 10.20291/1815-9400-2023-1-42-50.

4. Воронин В. А., Гургенидзе И.Р., Дежков М.А. и др. Комплексная технология интервального регулирования движения поездов. М.: Т8 Издательские технологии, 2023. 216 с.

5. Розенберг Е. Н., Озеров А.В., Панферов И.А. Комплексный подход к решению задачи повышения пропускной способности // Автоматика, связь, информатика. 2022. № 8. С. 2–6. DOI 10.34649/AT.2022.8.8.001.

6. Розенберг Е. Н., Розенберг И.Н., Озеров А.В. Комплексные решения по повышению пропускной способности железных дорог // Тр. АО «НИИАС». 2021. Т. 1, № 11. С. 32–47.

7. Воронин В.А. Многозначная АЛС на участках АЛСО с ПБУ // Автоматика, связь, информатика. 2022. № 7. С. 2–5.

8. Бородин А. Ф. и др. Изменения в порядке определения пропускной и провозной способностей железных дорог ОАО «РЖД» // Бюл. Ученого Совета АО «ИЭРТ». 2022. № 7. С. 51–66.

9. Корниенко Н. В., Мехедов М.И. Выбор системы интервального регулирования движения поездов в условиях возрастающих потребностей освоения прогнозируемых объемов перевозок // Вестн. ВНИИЖТ. 2022. Т. 81, № 1. С. 63–70. DOI 10.21780/2223-9731-2022-81-1-63-70.

10. Kozlov P. A., Misharin A.S. A two-level model for the management of railroad goods transportation // J.Comput. Syst. Sci. Int. 2002. № 5 (41). P. 803–811.

11. Козлов П. А., Колокольников В.С. Теоретические аспекты взаимодействия потока и элементов структуры в транспортных системах // Транспорт Урала. 2019. № 4 (63). С. 3–7. DOI 10.20291/1815-9400-2019-4-3-7.

12. Колокольников В. С., Слободянюк И.Г. Технология макромоделирования полигонов // Транспорт Урала. 2019. № 3 (62). С. 48–51. DOI 10.20291/1815-9400-2019-3-48-51.

13. Гургенидзе И. Р., Калинин С.В., Козловский А.П. и др. Моделирование движения поездов для заданных параметров на примере МЦК // Автоматика, связь, информатика. 2021. № 6. С. 14–19. DOI 10.34649/AT.2021.6.6.003.

14. Гургенидзе И. Р., Калинин С.В., ХалевинД.Ю., Козловский А.П. Комплекс имитационного моделирования работы железнодорожных станций и участков // Железнодорожный транспорт. 2021. № 12. С. 38–42.

15. Степанов А. В., Торорошенко С.В., Колемасов А.Д. Формирование плана «окон» с использованием ВГДП ИСУЖТ // Инновационные технологии на железнодорожном транспорте. М.: РУТ, 2021. С. 395–399.

16. Гургенидзе И.Р. Алгоритм выбора последовательности проведения работ на инфраструктуре при выполнении эксплуатационной работы // Железнодорожный транспорт. 2023. № 9. С. 19–23.

17. Осьминин А. Т., Кабанов А.В. Динамическая модель загрузки инфраструктуры ОАО «РЖД» // Железнодорожный транспорт. 2021. № 8. С. 10–19.

18. Виноградов С. А., Мехедов М.И., Мугинштейн Л.А. и др. Метод участковых скоростей для диагностики перевозочного процесса сети железных дорог // Железнодорожный транспорт. 2022. № 4. С. 12–17.

19. Соколов И. А., Мишарин А.С., Куприяновский В.П. и др. Проекты цифрового транспорта с глобальными навигационными спутниковыми системами — путь к построению интегрированных систем цифрового транспорта // Int. J.Open Inform. Technol. 2019. Т. 7, № 1. С. 49–77


Review

For citations:


Misharin A.S., Shabalin N.G., Bushuev S.V. Assessment of the Prospect of Reducing Inter-Train Intervals through the Application of New Interval Regulation Technologies. Transport of the Russian Federation. 2024;(2):11-17. (In Russ.)

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-831Х (Print)
ISSN 2658-3674 (Online)