Passive Safety of the Train Driver’s Workplace Using a Virtual Human Model
Abstract
The study presents the results of modeling the dynamic behavior of a train driver’s body in the workplace during a head-on collision with an obstacle on the railway track. The likelihood of injuries is predicted using a 50th percentile virtual human model (male, height 1.75 m, weight 77 kg). A new approach is proposed to improve structural protection of the driver’s workplace through the use of airbags.
About the Authors
N. F. KrasyukovRussian Federation
Nikolay F. Krasyukov, Candidate of Technical Sciences, Leading Researcher.
E. S. Oganian
Russian Federation
Eduard S. Oganian, Doctor of Technical Sciences, Chief Researcher.
References
1. Красюков Н. Ф. Как повысить пассивную безопасность подвижного состава // Локомотив. 2014. № 8. С. 9–10.
2. Красюков Н. Ф. Моделирование динамического поведения системы твердых тел в задаче конструкционной защиты локомотива в аварийной ситуации // Мехатроника, автоматика и робототехника: Материалы международной научно-практической конференции. Новокузнецк: НИЦ МС, 2019. № 3. С. 52–59.
3. Патент № 2387557 Российская Федерация. Модуль кабины транспортного средства / Н. Ф. Красюков, Г. И. Михайлов, В. Ю. Гусев, Н. М. Кузина. Опубл. 27.04.2010. Бюл. № 12. 6 с.
4. Патент № 2476339 Российская Федерация. Модуль для гашения энергии при соударении транспортных средств / Н. Ф. Красюков, Г. И. Михайлов, Э. С Оганьян, А. К. Кириков. Опубл. 27.02.2013. Бюл. № 6. 6 с.
5. Virtual human body model for analysis of vehicle collision related injuries. URL: https://www.toyota.co.jp/thums/ (дата обращения: 20.12.2024).
Review
For citations:
Krasyukov N.F., Oganian E.S. Passive Safety of the Train Driver’s Workplace Using a Virtual Human Model. Transport of the Russian Federation. 2025;(4):51-53. (In Russ.)








