Study of Operational Failures of Long-Base Flatcars
Abstract
Based on an analysis of operational failures of long-base flatcars (wheelbase ≥ 17 m) using statistical data from 2010 to 2020, the structural elements most frequently damaged in service (mainly due to crack formation) were identified. The probability of failure-free operation of long-base flatcar frames (for the considered types of failures) over their calculated service life has been assessed.
About the Authors
L. V. TsyganskayaRussian Federation
Lyudmila V. Tsyganskaya, Candidate of Technical Sciences, Deputy General Director – Chief Designer, R&D Department.
D. G. Bein
Russian Federation
Dmitry G. Bein, Candidate of Technical Sciences, Deputy Chief Designer, R&D Department.
References
1. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). М.: ГосНИИВВНИИЖТ, 1996. 320 с.
2. ГОСТ 33211-2014. Вагоны грузовые. Требования к прочности и динамическим качествам.
3. Вагоны-платформы увеличенной длины. Методика испытаний на сопротивление усталости. ФГУП «ВНИИЖТ», ФГУП НВЦ «Вагоны»,ИЦ «Азовмаштест» ОАО «МЗТМ», 2006. 20 с.
4. Перечень неисправностей грузовых вагонов подлежащих устранению в текущем отцепочном ремонте. Утв. 21 февраля 2006 г. ОАО «РЖД».
5. Атаманчук Н. А., Цыганская Л. В., Поликанов Д. А. Анализ неисправностей длиннобазного подвижного состава в эксплуатации // Подвижной состав XXI века: идеи, требования, проекты: материалы ХVII Международной научно-технической конференции, 21–24 августа 2023 г., СанктПетербург, Россия. СПб.: ПГУПС, 2023. С. 197–198.
6. Вагоны-платформы увеличенной длины. Типовая методика испытаний на сопротивление усталости. Утв. 5 мая 2023 г. ОАО «РЖД».
Review
For citations:
Tsyganskaya L.V., Bein D.G. Study of Operational Failures of Long-Base Flatcars. Transport of the Russian Federation. 2025;(4):62-64. (In Russ.)








