Preview

Transport of the Russian Federation

Advanced search

Impact of Lateral Wind Forces on DoubleStack Container Transportation

Abstract

The main objective of this research is to determine the loads that occur when lateral wind forces affect containers transported on traditional platforms, as well as on containers transported when operating heavy rolling stock. Models of both traditional container platforms and container platforms for double-stack container transportation, used in heavy-duty operations, have been developed. Computational fluid dynamics (CFD) simulations were conducted for the created container platform models to assess the impact of lateral wind forces of varying strength on the containers. As a result, it was established that containers loosely placed on fittings can overturn when subjected to lateral wind forces. When moving through curves and with an increase in the value of unbalanced acceleration, the probability of container overturning increases, which, in combination with high train speeds, can lead to derailments. Additional recommendations are provided to prevent container overturning by using locking fittings and other fastening methods.

About the Authors

Yu. P. Boronenko
Peter the Great St.Petersburg Polytechnic University (SPbPU)
Russian Federation

Yuri P. Boronenko, Doctor of Engineering Sciences, Head of the Department of «Freight Cars and Freight Management»



B. O. Polyakov
JSC «Scientific and Innovative Center ‘Vagony’
Russian Federation

Boris O. Polyakov, Candidate of Engineering Sciences, Engineer-Tester I category



E. Y. Polyakova
LLC «KB2.0»
Russian Federation

Ekaterina Y. Polyakova, Technical Support Engineer



References

1. Сычев В. П., Речкин И.И., Сычев П. В., Бондаренко С. А. Технические требования к устранению причин опрокидывания порожних контейнеров при движении платформ в составе поезда // Внедрение современных конструкций и передовых технологий в путевое хозяйство. 2019. Т. 15, № 15. С. 50–56.

2. Думинова А. С., Зиновьев А.В.Устойчивость железнодорожных контейнеров от опрокидывания при ветровой нагрузке // Сб. материалов Всерос. молодежной науч.- практ. конф. «Современная механика в цифровую эпоху: проблемы и перспективы». Оренбург, 2022. С. 174–178.

3. Попов В. Г., Матешева А. В., Сухов Ф. И., Боландова Ю. К. Условия опрокидывания порожних контейнеров под воздействием ветровых нагрузок // Мир транспорта. 2019. Т. 17, № 6 (85). С. 50–61.

4. Налабордин Д. Г., Иванова Т. В., Петровых В. А. Оценка устойчивости крупнотоннажных порожних контейнеров на железнодорожной платформе в экстремальных погодных условиях // Транспортная инфраструктура сибирского региона. 2018. Т. 2. С. 308–315.

5. Бороненко Ю. П., Даукша А. С. Выбор конструктивных решений устройств крепления контейнеров и съемных кузовов на железнодорожных платформах // Транспорт РФ. 2017. № 3 (70). С. 29–32.

6. Назаров О. Н., Письменный Е. А. Фитинговые упоры вагонов-платформ. Типовая методика испытаний. Утв. Ассоциацией ИЦЖТ 21 декабря 2017 г.

7. Исследование причин опрокидывания порожних контейнеров с платформ при движении в составе поезда: отчет о НИР (промежуточный): ВНИИЖТ; рук. М. М. Гоник, исполн. С. И. Дубинский [и др.]. М., 2017 г. 136 с.


Review

For citations:


Boronenko Yu.P., Polyakov B.O., Polyakova E.Y. Impact of Lateral Wind Forces on DoubleStack Container Transportation. Transport of the Russian Federation. 2023;(1-2):41-45. (In Russ.)

Views: 27


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-831Х (Print)
ISSN 2658-3674 (Online)