Preview

Transport of the Russian Federation

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

The influence of passenger flow characteristics on the efficiency of daily urban transport interval plans

Abstract

The influence of passenger flow characteristics on the routes on the indicators of transport processes such as traffic intervals and the nominal capacity of vehicles ensuring the highest efficiency of transportation is studied the highest efficiency of transportation is studied. The goal of the work is to meet the established demand of the population for transportation by performing the minimally necessary transport work by buses on urban regular routes.

About the Authors

K. A. Parshakova
Orenburg State University
Russian Federation

Kristina A. Parshakova -Assistant, Department of Automotive Transport, OSU



N. N. Yakunin
Orenburg State University
Russian Federation

Nikolay N. Yakunin - Doctor of Technical Sciences, Head of the Department of Automotive Transport, OSU



N. V. Yakunina
Orenburg State University
Russian Federation

Natalya V. Yakunina - Doctor of Technical Sciences, Professor, Department of Automotive Transport, OSU



References

1. Любимов И. И.,ЯкунинН.Н.,Якунина Н. В. Анализ моделей взаимодействия субъектов пассажирских автомобильных перевозок // Вестник СибАД И. 2022. № 6. С. 878–889.

2. Яценко С. А. Анализ методик расчета потребности автобусов для городских маршрутов // Вестник ИрГТ У. 2016. № 5(112). С. 193–202.

3. Якунина Н. В. Методология повышения качества перевозок пассажиров автомобильным транспортом по регулярным маршрутам: монография. Оренбург: Университет, 2015. 262 с.

4. Рябов И. М., Кашманов Р. Я. Совершенствование организации облуживания пассажиров на маршруте путем использования автобусов разной вместимости // Вестник СибАД И. 2019. № 16(3). С. 264–275.

5. Аземша С. А., Старовойтов А. Н., Скирковский С. В. Оптимизация интервалов движения транспортных средств при городских перевозках пассажиров в регулярном сообщении // Вестник Белорусского государственного университета транспорта: Наука и транспорт. 2013. № 2 (27). С. 52–57.

6. Якунин Н. Н., Паршакова К. А., Якунина Н. В. Моделирование оптимального интервала движения пассажирских автотранспортных средств // Интеллект. Инновации. Инвестиции. 2018. № 3. С. 84–89.

7. Фадеев А. И., Ковалев В. А., Фомин Е. В. Нормирование параметров системы пассажирского транспорта общего пользования // Вестник ИрГТ У. 2014. № 12(95). С. 179–183.

8. Фадеев А. И., Фомин Е. В., Алхуссейни С. Определение предельно допустимого коэффициента использования вместимости городского пассажирского транспорта // Вестник СибАД И. 2019. Т. 16. № 3. С. 290–301.

9. López-Ramos F. Integrating network design and frequency setting in public transportation networks: a survey // SORT. 2014. Vol. 38. Iss. 2. Pp. 181–214.

10. Van Nes R., Hamerslag R., Immers B. H. Design of public transport networks // Transportation Research Record. 1988. Pp. 74–83.

11. Noor M. A., Shaymaa F. B. Study the characteristics of public bus routes in al kut city // Journal of Engineering and Sustainable Development. 2021. № 25(Special). Pp. 186–194.


Review

For citations:


Parshakova K.A., Yakunin N.N., Yakunina N.V. The influence of passenger flow characteristics on the efficiency of daily urban transport interval plans. Transport of the Russian Federation. 2024;(4):43-46. (In Russ.)

Views: 73


ISSN 1994-831Х (Print)
ISSN 2658-3674 (Online)