Preview

Transport of the Russian Federation

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

Reduction of the impact of rolling stock on the railway track in front of artificial structures

Abstract

An alternative to traditional methods of forming transition sections in front of artificial structures is presented, using sub-rail bases developed for rapid deployment railway construction. The use of sub-rail bases containing shells with fillers is significantly cheaper than traditional methods for forming transition sections. It also allows solving the problem of smooth stiffness changes in the transition section, reducing the dynamic impact of the rolling stock and thus the intensity of defects in the rails and track as a whole.

About the Authors

A. V. Sycheva
Russian University of Transport
Russian Federation

Anna V. Sycheva, Candidate of Technical Sciences, Associate Professor of the Department of Buildings and Structures on Transport



A. A. Loktev
Russian University of Transport
Russian Federation

Alexey A. Loktev, Doctor of Physics and Mathematics, Head of the Department of Transport Construction



V. P. Sychev
Russian University of Transport
Russian Federation

Vyacheslav P. Sychev, Doctor of Technical Sciences, Professor of the Department of Transport Construction



S. V. Fedorova
Russian University of Transport
Russian Federation

Snezhana V. Fedorova, Head of the Laboratory of the Department of Transport Construction



References

1. Певзнер В. О. Проблемы ведения путевого хозяйства в современных условиях // Современные проблемы проектирования, строительства и эксплуатации железнодорожного пути. М., 2019. С. 17–19.

2. Правила назначения ремонтов железнодорожного пути, утверждены распоряжением ОАО «РЖД» № 2888/р от 17.12.2021.

3. Патент № RU 2752888.Способ усиления земляного полотна железнодорожного пути в зоне примыкания к искусственному сооружению / Разуваев Д. А., Усов Д. А., Ланис А. Л. Опубл. 11.08.2021. Бюл. № 23.

4. Сычева А. В.,Локтев А. А., Сычев В. П. Управление жесткостью пути на переходных участках // Путь и путевое хозяйство. 2021. № 2. С. 16–20.

5. Патент № RU 2624147.Пассивно поглощающая динамические вибрации плита для рельсового пути / Чжу Ин, Янь Хуа, Ян Цзе, Ян Цзичжун, Линь Хунсун, Чжан Лэй, Цай Вэньфэн, Фулилинь, Чжэн Сяоянь, Ли Чжунцзи. Опубл. 30.06.2017. Бюл. № 19.

6. Патент № RU 2750544 C1. Способ оперативного развертывания железнодорожного пути и устройство подрельсового основания / Сычева А. В. Опубл. 29.06.2021. Бюл. № 19.

7. Патент № RU 2746554 C1. Подрельсовое устройство железнодорожного пути и способ укладки по меньшей мере одного подрельсового устройства железнодорожного пути / Сычев В. П., Локтев А. А., Сычева А. В., Кузнецова Н. В., Сычев П. В. Опубл. 15.04.2021. Бюл. № 11.

8. Патент № 2795713. Железнодорожный путь переменной жесткости и способ его формирования / Сычев В. П. Локтев А. А., Сычева А. В., Сычев П. В., Потапов А. В. Опубл. 11.05.2023. Бюл. № 14.

9. Сычева А. В.,Локтев А. А., Сычев В. П. Формирование участка пути регулируемой жесткости // Путь и путевое хозяйство. 2023.№ 10. С. 11–13.

10. Локтев А.А., Вершинин В. В. Моделирование систем противоударной изоляции с ограничением рабочих характеристик // Вестник Пермского государственного технического университета. 2011. № 1. С. 138–146.

11. Локтев А. А. Ударное взаимодействие твердого тела и упругой ортотропной пластинки // Механика композиционных материалов и конструкций, 2005. Т. 11. № 4. С. 478–492.

12. Сычева А. В., Локтев А. А., Сычев В. П. Энергетический подход к решению задачи взаимодействия колеса и рельса для железнодорожного пути оперативного развертывания // Известия Трансиба. 2022. № 4 (52). С. 96–105.

13. Локтев А. А., Сычева А. В., Запольнова Е. В. и др. Исследование особенностей динамической реакции верхнего строения железнодорожного пути от подвижного состава на основе модели трансверсально-изотропной пластины на деформируемом основании // Проблемы машиностроения и автоматизации. 2018.№ 2. С. 55–65.

14. Патент № 2788986 РФ. Устройство и способ выравнивания рельсовых нитей по уровню распределением балласта под шпалу / Сычев В. П. Опубл. 26.01.2023. Бюл. № 3.


Review

For citations:


Sycheva A.V., Loktev A.A., Sychev V.P., Fedorova S.V. Reduction of the impact of rolling stock on the railway track in front of artificial structures. Transport of the Russian Federation. 2024;(5):46-49. (In Russ.)

Views: 24


ISSN 1994-831Х (Print)
ISSN 2658-3674 (Online)